31/12-09 - 31/12-10

Igår var det 1 år sen Jocke och jag förlovade oss. Vi satt i Karlstad hemma hos Thomas & Sara och typ tjugo i tolv lutar sig Jocke mot mig och frågar "ska vi förlova oss ikväll?" , jag garvade mest och sa att nä, det ska vi INTE, vi har inga ringar. Då säger han att han hade kollat på ringar för att ge mig en i julklapp men att det inte hade gått att få dom i tid.. Jag sa väl nåt om att då får vi kolla tillsammans senare, för ska man förlova sig ska man faktiskt ha ringar också. (Envis som synden, det är jag haha) Sen pratade vi inte så mycket mer om det utan Jocke gick iväg med Mange och Thomas in i deras gästrum och jag satt kvar i soffan med Hanna och pratade och hade trevligt. Några minuter i tolv började vi hälla upp champagne och göra oss redo för att gå ut men grabbarna höll fortfarande på inne i rummet och var så jäkla hemliga när vi kikade in där hehe. Vi fick iallafall ut dom till nån minut i tolv och precis när klockan slår tolv, alla ropar Gott nytt år, raketer lyser upp himlen och vi precis ska skåla tar Jocke min hand och lägger nåt i den.. Då har han gjort egna provisoriska ringar av den här korksäkringen som sitter på skumpaflaskorna ni vet? Vet inte vad dom kallas haha. Jag blev alldeles rörd för det var så gulligt på något sätt :) Dom där (väldigt taggiga) ringarna satt på våra fingrar i nästan vå veckor tills vi fick våra riktiga den 11/1, och igår firade vi som sagt 1 år som förlovade :)






Kommentarer
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Japp, jag är helt bombsäker på att hon har något lurt för sig där inne nu. Bara vänta och se, haha :D

2011-01-02 @ 14:43:09
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0