Trött men glad mamma (& bebbe)

Skruttan har sovit ett bra tag och jag har hunnit med en del (dock får jag ju göra typ ingenting efter snittet) så tänkte försöka få ner nåt här också :) Damen ligger dock hos Jocke å skriker så det är nog snart matdags ;)

Vi fick åka hem från BB jättetidigt (i måndags), men allt kändes bra och

(.... Haha, här tog vi en mat och sovpaus på typ en timme :P Även 45 minuters dvala för mig haha)

Som sagt,
vi fick åka hem tidigt eftersom jag var uppe å gick redan på lördag eftermiddag, inte ville ha morfin och allt flöt på.. Slapp ha fruktansvärt ont (därmed inte sagt att det inte gör ont så in i heeeelvete efter att man fått halva magen uppskuren) och lillan kunde börja ammas direkt jag kom från uppvaket och hon repade sig jättesnabbt min lilla superbrud. Vilket jäklar anamma det är i henne! (Det sa även barnmorskorna att det var i mig haha, men vafan, klart man ska va envis!)

Hade tänkt att skriva något ordentligt om hela förlossningen, mest för att jag inte ska glömma det, men det får bli en dag när koncentrationen är lite bättre. Har haft feber sen vi kom hem men den börjar ge med sig och jag hoppas den är borta snart!

Här hemma har allt flytit på annars, Jocke har tagit över min roll som den som går å fixar med allt och han gör det så jäkla bra! Igår var vi till Södertälje för att ta bort mina agraffer (ajaj) och sen var vi en sväng i Skärholmen, en sväng hos farmor (lillans alltså) och fikade och en sväng till mormor & morfar för mat och fika där med :)

Nu håller Jocke på med middag (hemlagad pizza, mmmm..) så jag ska nog byta å så på fröken, hon lär snart vakna!


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Vad skönt att det flyter på för er! Ta det lugnt med snittet nu så det läker ordentligt. Vill gärna läsa om din förlossning om och när du har lust och ork att skriva :)



Kramar vännen och hoppas ni får en mysig fredagskväll!

2011-02-04 @ 19:41:12
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Linda

Awww så mysigt ni ser ut att ha :)

Oj redan 1vecka?! Jisses vad tiden går fort!!

Anton blev 1 mån i onsdags, helt otroligt!

Nu ska vi försöka lägga Anton i sin säng, han har varit extremt kinkig idag och vägrar sova så håll tummarna att vi lyckas lägga honom nu :)



Kram på er!

2011-02-04 @ 23:54:07
URL: http://iampregnant.blogg.se/
Postat av: Maria-längtan efter dig

vilken fin bild :)

2011-02-05 @ 15:41:09
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Älskar soffmyset med bebis på magen :)

2011-02-10 @ 09:58:09
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0