Busy days II

Sitter här med ett gäng pepparkakor i handen. Pappsen plingade på dörrn tidigt (eller ah, oanmäld iaf! :p) imorse och hade med sig en jättefin typ ljusstake och en burk pepparkakor och ville ha kaffe :) Mysigt med sällskap! Den här veckan har hitills varit h e k t i s k. Sover inget på nätterna pga min jävla hosta och sen är det tusen saker som ska göras på dagarna.. Måndags: Barnmorskan (Lillan ligger exakt på kurvan och jag har bara gått upp 3 kilo på 26 veckor, vi är duktiga tjejer :) ), sen jobb hela kvällen. Mamma ringde om att jag fått brev från akuten om att jag har fel på ämnesomsättningen och måste äta medicin, hallå, meddelar man sånt i brev?! TILL EN GRAVID KVINNA?! Kom hem till en lägenhet fylld med tända ljus, 40 röda rosor på bordet och te upphällt, kunde inte fått en bättre kväll, tack hjärtat ♥




Tisdag: Upp tidigt för att ringa barnmorskan och ringa akuten för att få mina provsvar. Pappa kom vid tolv och fikade lite med mig och sen skjutsade han runt mig, först till apoteket för att hämta den där jäkla medicinen (han trängde sig även före för att betala, hrm.. ;P), sen till akuten för att hämta mina papper och sen till andra sjukan för att lämna mig hos barnmorskan. Och hon ska ha en jäkla eloge hon med, hon tog in mig direkt och satte sig ner med mig och pratade med deras doktor.. Medicinen är ingen fara för lillan, snarare bra, men man hann ju bli lite orolig, för har man fel på ämnesomsättningen så påverkar det även barnet.. :/
Sen drog jag hem en sväng, tog första tabletten och fortsatte skrubba tvättmaskinen haha. Sen var det bara att sätta sig i bilen och möta upp Jocke på verkstan eftersom han skulle lämna in sin bil och skjutsa in honom till stan igen så han fick hämta sin lastbil.. Åt middag på donken och när jag var på väg hem stannade jag till i Handen och shoppade ett par nya tröjor :) SEN på hemvägen blev jag en erfarenhet rikare. Spytt när ni kört bil i 110, äre nån som gjort det?! Ganska skillat tycker jag, haha. Kan inte annat än garva åt det :P Kom hem sent, dushade och BUMS I SÄNG!

Igår: Möte på jobbet, hem och äta, byta lampor, fixa det sista med tvättmaskinen, köra en testtvätt, ner i tvättstugan och köra alla andra tvättar, hänga tvätt, laga middag till Jocke kom hem, åka och storhandla, betala räkningar och försöka varva ner lite.. Sen soova. IDAG är jag ledig och tänker INTE anstränga mig mer än vad jag måste.. Fast det är ju rätt kul att pyssla hemma också ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

awww...vilket fint kort!! :)



Jag tycker inte om den där kissapåsig känslan :P

Tycker den kan försvinna :)

2010-10-28 @ 18:20:13
URL: http://iampregnant.blogg.se/
Postat av: Theostella

I LOVE THIS PAGE. IT LOOKS REALLY NICE. KEEP IT UP

2011-12-13 @ 11:59:07
URL: http://theostella.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0