Home sweet home

Idag fick vi åka hem igen. Jag har alla symtom (för högt blodtryck, spår av äggvita i urinen, ont när dom trycker på vissa ställen i magen, förhöjda levervärden, ögonflimmer) på havandeskapsförgiftning men dom är inte så "grava" (*peppar peppar*) eller hur man ska säga så jag får vara hemma, med order om att ta det lugnt och åka in igen så fort jag känner att det är nåt som känns fel. Det frustrerande är att jag mår bra och känner inte att det är nåt som är fel, vilket gör mig orolig både för lillans del och för min egen. Barnmorskorna gjorde iaf flera ctg på bebben och hjärtat slår jättefint och dom tyckte att allt kändes bra ♥ Så nu är det vila vila och åter vila och INGET jobbande som gäller! Jocke och jag pratar om att börja tvätta bäbiskläder och skruva ihop säng nu, ifall att.. Blev lite ställda båda två när vi kom in där igår (vi var ju inställda på att gå på föräldraträff men blev skickade till förlossningen liksom) och kände att "herregud, det här är vi inte redo för!!" och paniken kom krypande lite när man hörde hur några skrek av smärta där inne... Och vid nåt tillfälle sa jag till en barnmorska att "det är väl för tidigt för henne att komma ut?!" men hon menade på att är jag dålig så börjar man diskutera kejsarsnitt och det är ingen fara för bäbisen.. Så ja, blir nog till att fixa lite här hemma, så vi känner oss mer redo :)

Världens finaste sambo satte sig iallafall och åkte hem (en resa på en timme ungefär) halv tio igår kväll, hämtade min kudde, kläder, tandborste och godis (haha) och åkte sen tillbaka och sov hos mig hela natten. Bara det gjorde att man kände sig mycket lugnare, tack älskling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0