Oj vad längesen det var jag uppdaterade nu! Dagarna går verkligen i ett och just nu har man annat för sig än att sitta vid datorn.. Typ lära känna världens finaste lilla Johanna :)

Vi har haft en jättebra helg, i fredags var vi på släktträff hos Jockes moster. Käkade tårta, fick fina presenter och träffade Jockes mamma, moster, morbror, kusiner, kusiners flickvänner, kusinbarn osv. Alltid lika kul, det är ett härligt gäng! :) Krille, Alex och Daniels flickvänner fick låna Johanna en stund och dom sken som små ljus alla tre haha, så söta, vi började fundera på vem som kommer med en bäbis härnäst ;)
I lördags storhandlade vi, fikade hos Johannas mormor & morfar och åkte sen hem för att ha en riktig myskväll. Vi slog ihop vår dag (den 12e) och Alla Hjärtans Dag och gjorde god middag med förrätt och mitt första glas vin på ett år! Som jag längtat! Tog mig dock två timmar att få i mig det där glaset, blev så jäkla trött haha. Jag och Johanna la oss vid 1 den natten, Jocke ville stanna uppe och göra nåt och vid 3 kom han in och hämtade mig. Kom upp till ett kök fullt med tända ljus, han hade fyllt i en massa i mamma/pappaboken vi har och skrivit ett så himla fint brev, tårarna bara rann på mig.. :) Sista raderna var "Det som ligger där i är ditt, men det är hos dig jag har det" och sen fick jag ett litet paket med ett guldhalsband med ett jättefint hjärta på. Min fina fina Jocke ♥





Igår var Jockes bästa kompis Mange och hans flickvän här på fika, fick en napp som är en febertermometer av dom, smart grej! :) På eftermiddagen var vi på middag hos mina föräldrar, dom tog även lilla fröken så vi fick vila en timme efter en vääldigt sen natt, guld värt! :)

Idag var första dagen vi var ensamma utan Jocke, som snällt fick gå tillbaka till jobbet efter 2 veckor hemma med oss. Det gick bättre än väntat, (vet inte om jag hade förväntat mig att det skulle gå åt helvete haha, men lite nervös var jag!) vi tog sovmorgon och sen kom min mamma förbi oanmäld med fika så medan hon glatt höll i en vaken och glad bäbis hann jag klä på mig, sminka mig, äta, slå igång en tvätt och röja undan lite, så det var en skön start på den här veckan :) Vid halv två vandrade jag och lilla fröken mot bvc för att väga och mäta, hon går upp jättebra, nu väger hon 3695 gram :) Tycker redan att hon blivit så stor!





Funderar på att länka till min "vanliga" blogg inom en snar framtid, och bara använda den. Gjorde ju den här bloggen för att kunna skriva av mig lite om graviditeten och alla funderingar, och vissa inlägg har jag även skrivit i den andra.. Ska fundera lite, vore skönt att bara ha en att hålla reda på , man är ju redan förvirrad och tankspridd som det är ;)


Hoppas allt är bra med er finingar!

Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Vad kul att läsa lite vad ni har för er om dagarna nu för tiden ;)

Och finaste halsbandet du fick av din underbara karl!



Kramar!

2011-02-15 @ 20:51:11
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0