Längre update :)

Hallå!

Det är en trött Elin som rapporterar från soffan idag. Min dag har sett ut ungefär såhär - vakna - upp och kissa - slumra till igen - vakna upp och kissa - slumra till - vakna av en puss - slumra till - vakna av att Jocke säger att frukosten är serverad, då var klockan typ tio över elva haha. Sen satte jag mig i soffan och degade medan min fina sambo fixade till köket och sen joinade mig för att slötitta på en film. Har faktiskt packat upp julklappen jag fick från jobbet också, det får inte glömmas ;) Nu sitter jag åter i soffan och Jocke är iväg och hämtar pizza, perfekt middag en dag som denna, är så otroligt trött! En som inte är trött är lillan i magen, hon har buffat, sparkats och kittlats heela dagen, gullunge :)

Tänkte passa på att berätta om vår julhelg också :)

I torsdags eftermiddag
åkte vi ju till mina föräldrar, la alla paket under granen och fick räkor, kex, ost, julmust och whiskeyfri Irish Coffee, så jäkla gott :) Lite senare blev det såklart Bingolottos uppesittarkväll, ingen av oss vann någonting men det var trevligt iallafall :) Lite synd att lillebror inte ville komma hem (nykär å sådär ni vet ;)) bara.



JULAFTON: Vaknade alldeles pirrig, tror jag fick lite julkänsla till slut iallafall :) Gick upp och åt grötfrukost med hela familjen (lillebror pallrade sig hem till slut), fikade och myste och sen ändrade vi traditionerna och öppnde paketen innan maten och Kalle Anka! Min bror skulle iväg till sin tjej på eftermiddagen och jag och Jocke skulle till hans släkt så det fick bli så. Fick en massa fina saker! Morgonrock, mystofflor, ljus, tavlor, Irish Coffee-set, bäddset och en jättefin digitalkamera av Jocke :D Har velat ha en ny kamera länge nu så det var perfekt och den verkar riktigt bra :D



Tomten hade svårt att böja sig ner ;)

Blev inte sådär jättemycket julmat för min del, började må illa precis efter klappöppningen så det var svårt att få i sig nåt, trots att allt är så gott. Vilade en stund och sen åkte vi till Jockes släkt. Dom är inte så mycket för julfirande men det var mysigt där iallafall, han har en härlig släkt :) Sov kvar hos Jockes mormor och fick en stadig brunch innan vi åkte på födelsedagskalas hos min brors flickvän. Där blev vi kvar ett par timmar, hennes familj är så himla härlig! Fick glögg, smärgåstårta, kakor, läsk och godis så vi rullade nästan därifrån haha.

Mysig helg, hoppas ni andra haft minst lika mysigt och trevligt som vi haft det!

Kommentarer
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Hihi, ja det gäller att hänga med i bloggvärlden ;) Nu är jag nyfiken på om det är dags för Sofie om du läser hennes blogg (Liten del av mig).. Verkar vara på gång där med!



Tycker det ska vara våran tur NU, blir galen av att alla andra får. Även om jag såklart glädjs med dem med :)



Kram och god fortsättning på dig!

2010-12-26 @ 19:09:44
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Ja, jag känner precis samma! Är mest less på allt nu och att vara "låst" i min egen kropp. Så kan nog inte längta mer att bebis kommer nu! Men tyvärr kan jag ju inte bestämma när hon ska komma, även om jag önskar det just nu :) Inga tecken på g är dock så får nog snällt vänta ett tag till!



Men som sagt - SNART är det våran tur :)



Kramar!

2010-12-26 @ 19:56:28
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Linda

hehe vakna, slumra, vakna, slumra osv osv osv..så ser mina nätter ut :S

Igår var jag så trött att jag inte orkade göra någonting, förkyld och jäkligt också :(

Hur ska man orka föda? hahaha...orkar knappt röra mig ;)



Men nä ingen bebis här inte :( Det närmsta jag var att föda var nog min magknip igår (som då inte alls har med värk/förlossning att göra haha)

2010-12-27 @ 10:10:20
URL: http://iampregnant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0